onsdag 28 januari 2009

Jag vill vinna en fiskpinne i ett snöre.

Idag blev jag ägd, av mig själv.



Jag pratar ofta skit om GUC och de smala chanser man har att få jobb efteråt, om man inte går på lektionerna eller skiter att läsa vidare efter gymnasiet det vill säga. En del av GUC som väldigt ofta hamnar i min verbala skottlinje är mediaprogrammets svar på Barn och Fritid; EXPOlinjen. Under hela den första och halva den andra lektionen (lite mer än fyra timmar) pysslade vid med pappersflygplan. VI VEK PAPPERSFLYGPLAN. Självklart skrattade jag gott åt det här, tills det blev en tävling där vi skulle kasta våra flygplan och visa upp dem...

Vi vann konstflygningen och snyggast design på planet (made by Kim! =) och belönades därför med 10kr per person i gruppen att handla i caféterian för. När jag sedan satt där och drack det kaffe jag köpt för de tio kronorna insåg jag att jag helt hade ägt mig själv; Det enda jag någonsin gjort inom media och faktiskt tjänat något på var exporelaterat. Damn.

* Förlåt 85% av GUCs elever, men så är det, hur mycket ni än tror och tjatar om att ni minsann ska få ett jobb eller att "pappa fixar det" så kommer ni ändå hanka er fram på soc och en dag kommer ni antagligen moppa rent ett golv som jag smutsat ner med mina skor. Nu påstår jag inte att jag kanske kommer lyckas bättre, men jag tänker iallafall försöka, på riktigt.

0 kommentarer: