söndag 25 januari 2009

Fängelset

Fängelset
Kim Johansson December 2008

Jag tänker aldrig erkänna hur fel,
jag än tänkt och gjort med saker.
Det händer lätt så, att man bli
så förbannat ensam då.

Men det blir ju så ändå, himmelen kommer ramla ner på oss två

Världen sa: Gör som jag vill!
Hjärtat sa: Ta det lugnt!
Se på dig själv; du är rätt bra.
Gör nu inget dumt.

Men det blir ju så ändå, himmelen kommer ramla ner på oss två.

Nu gjorde jag fel,
men det blev jävligt rätt ändå.
För utanför kyrkogårdens storhet,
så satt du på en bänk

Men det blir ju så ändå, himmelen kommer ramla ner på oss två.

Vill du bli min trygghet?
Vill du bli min planerade helg?
Jag behöver nån att göra fel emot,
om jag nånsin ska hamna rätt

Men det blir ju så ändå, himmelen kommer ramla ner på oss två.

Under täcket i en luftballong;
så trygga men fria ändå.
När tomhet slåss med ensamhet,
låt oss aldrig landa då
Och jag lovar dig, det blir aldrig mer så, himmelen kommer aldrig ramla ner på oss två

(Den här låten och två till kommer de stackare som måste närvara vid GUCs vinterfestival höra. Jag är nervös, sjukt nervös.)

5 kommentarer:

lisa ebba matilda sa...

Det kommer gå bra, Kim!

Anonym sa...

Det blir säkert asbra!
Tusen pluspoäng för asfin text
Lycka till :)

Linnéa sa...

Det kommer att gå jätte bra!
pluspuss!

Anonym sa...

Det kommer gå så jävla bra, för du ÄR så jävla bra!
Duktig som tusan är du. <3

Anonym sa...

Det kommer att gå super! :)